Iets te melden?

Meldpunt & Klachtenprocedure

Bij Huis van Agapé geloven wij in een open en transparante cultuur, waarin we samen streven naar een veilige en liefdevolle omgeving. We moedigen iedereen aan om eerst zelf, in alle volwassenheid en respect, een conflict of onvrede te bespreken met de betreffende persoon. Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen, dan kun je een officiële klacht indienen.

Algemene informatie

Hoe dien je een klacht in?

Een klacht dien je altijd per e-mail in. Vermeld in je bericht duidelijk de volgende punten:

▪️Het type klacht
▪️Defeitelijke beschrijving van de klacht
▪️De ernst en impact
▪️De omstandigheden die tot de klacht hebben geleid      
▪️Eventuele oorzaken
▪️Jouw kijk op de gegrondheid van de klacht
▪️Het nadeel of de schade die je hebt ervaren
▪️Een eventuele gewenste oplossing vanuit jouw perspectief

Klachten worden vertrouwelijk behandeld door onze klachtencommissie, die bestaat uit de visionair en de schoolleider. Binnen twee weken na ontvangst van je klacht ontvang je een inhoudelijke reactie. Mochten wij meer tijd nodig hebben, dan word je hierover tijdig schriftelijk geïnformeerd.

Indien je het gevoel hebt dat je klacht niet (voldoende) wordt gehoord of afgehandeld, kun je contact opnemen met onze vertrouwenspersoon.

Ons vertrouwenspersoon

Staat voor jou klaar

De vertrouwenspersoon is er speciaal voor situaties waarin je niet terecht kunt bij je coach, begeleider of de schoolleider. Dit kan gaan om serieuze zaken zoals pesten, (seksuele) intimidatie, discriminatie, agressie, manipulatie of andere vormen van ongewenst gedrag. Ook als je al een klacht hebt ingediend en hier geen actie op is ondernomen, kun je bij de vertrouwenspersoon terecht.

Onze vertrouwenspersoon:
▪️Biedt een luisterend oor en ondersteuning
▪️Helpt zoeken naar een mogelijke (informele) oplossing
▪️Informeert over verdere stappen, zoals klachtenprocedures
▪️Begeleidt indien nodig bij het indienen van een klacht bij de commissie of andere instanties
▪️Verwijst eventueel door naar hulpverleners of mediators
▪️Mag de directie en schoolleiding adviseren over signalen die hij of zij ziet (zonder jouw situatie specifiek te benoemen)
▪️Registreert gevallen van ongewenst gedrag
▪️Heeft een geheimhoudingsplicht (behalve wanneer een zaak voor de rechter komt, dan is hij of zij verplicht openheid te geven)

Een uitspraak van de vertrouwenspersoon is bindend voor zowel de schoolleiding als de betrokken deelnemer of student.

Contactgegevens

Vertrouwenspersoon

Klacht indienen: Mail naar kaitlynvanarneman@gmail.com     
Vertrouwenspersoon: Kaitlyn Oyib — 06-13616335

Een afgehandeld klachtdossier wordt maximaal één jaar bewaard.